تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/30 - 11:47
کد خبر: 491439

هیولای بی شاخ و دم نوبیا/خاص ترین گوشی جهان

هیولای بی شاخ و دم نوبیا/خاص ترین گوشی جهان

نوبیا Z۶۰ اولترا هیولایی بی‌شاخ‌ودم است که متفاوت‌ترین چینش دوربین را در پنل پشتی دارد و از خنک‌کننده‌ توانمند استفاده می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نوبیا زد ۶۰ اولترا سرانجام رونمایی شد؛ موبایلی پرچمدار که دوربین منحصربه‌فرد دارد و از سخت‌افزار پرقدرت استفاده می‌کند. این اولین‌بار است که یکی از مدل‌های گوشی ZTE به گواهی IP۶۸ برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مجهز می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ی نوبیا، Z۶۰ Ultra از همان زبان طراحی زاویه‌دار گوشی‌های چند سال اخیر این شرکت نظیر Z۵۰S Pro استفاده می‌کند. در پنل جلویی شاهد نمایشگر ۶٫۸ اینچ اولد (از نوع امولد) با روشنایی ۱٬۵۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستیم.

نوبیا می‌گوید Z۶۰ Ultra که در دسته‌ی بهترین گوشی ها قرار می‌گیرد، در بالای نمایشگرش دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارد. این دوربین در زیر پنل تعبیه شده است تا نوبیا Z۶۰ اولترا طراحی تمام‌صفحه و مدرن داشته باشد. به گفته‌ی نوبیا، دوربین سلفی درون‌صفحه‌ای Z۶۰ اولترا تراشه‌ی اختصاصی و موتور مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد.

گوشی نوبیا Z۶۰ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه رم LPDDR۵X و فضای ذخیره‌سازی UFS ۴.۰ استفاده می‌کند. این گوشی گیمینگ به صفحه‌ی حرارتی و محفظه‌ی بخار بزرگ با فیبر نانوکربن ابررسانا مجهز است تا گرمای ناشی از فعالیت قطعات را دفع کند.

دوربین‌های پنل پشتی، برجسته‌ترین ویژگی نوبیا Z۶۰ اولترا هستند. دوربین اصلی حسگر ۱/۱٫۴۹ اینچ ۵۰ مگاپیکسلی IMX۸۰۰ سونی با لنز ۳۵ میلی‌متری f/۱.۶ دارد و از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. این دوربین را پیش‌تر در نوبیا Z۵۰S پرو هم دیده بودیم.

جدیدترین گوشی نوبیا از دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۱۸ میلی‌متری f/۱.۸ استفاده می‌کند. این دوربین سیستم فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال سه سطحی دارد.

در نهایت دوربین تله‌فوتو نوبیا Z۶۰ اولترا به لنز ۸۵ میلی‌متری با لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است و از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچ شرکت آمنی‌ویژن (مدل OV۶۴B) استفاده می‌کند.

گوشی نوبیا Z۶۰ اولترا به باتری غول‌پیکر ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۸۰ وات مجهز است. این گوشی با رابط کاربری MyOS بر پایه‌ی اندروید ۱۴ روانه‌ی بازار می‌شود و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای یا خاکستری به دست مشتریان می‌رسد.

نوبیا Z۶۰ اولترا در کانفیگ پایه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و در قوی‌ترین کانفیگ از ۲۴ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. قیمت گوشی نوبیا Z۶۰ اولترا در کانفیگ پایه ۴٬۲۹۹ یوان (۶۰۰ دلار) است.

بر اساس گفته‌ی زدتی‌ای، قیمت گوشی نوبیا Z۶۰ اولترا در کانفیگی با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به (۶۶۰ دلار) می‌رسد و Z۶۰ اولترا در قوی‌ترین کانفیگ، ۵٬۹۹۹ یوان (۸۴۰ دلار) قیمت دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top